Skapa impact med rätt utformning.

Anpassa utformningen. I vilken miljö kommer budskapet att synas? Vilken årstid är det? Tänk på att våra format befinner sig i en miljö där mottagaren bara passerar och har därför max 3 sekunder att uppfatta ditt budskap. Här kommer några enkla tips som är bra att tänka på.

 

  • Få detaljer. Enkelt, tydligt och relevant budskap
     

  • Stor och tydlig avsändare.
     

  • Kontrast i bild. Klara och starka färger väcker uppmärksamhet.
     

  • Igenkänning. Konsekvent formspråk ger effekt.
     

  • Engagera. Tydlig call to action och överraska.

Håller din kampanj?

Gör tändsticksaskprovet. Testa om din affisch fungerar på långt håll genom att dra ner den i formatet av en tändsticksask. Håll den på armlängds avstånd. Uppfattade du budskapet? Om du gjorde det har du lyckats.

 

Materialspecifikation.

Storlek

Reklamens storlek är mellan ca 20-35 kvm på en sida.

Återanvändbar reklam.

 

Med hjälp av det oerhört flexibla systemet reklamen sätts upp med har man möjlighet att återanvända reklamen. Vilket både är bättre för ekonomin men framför allt miljön.

 

Stratwools Träd (1).png

4 Sams System

 

Se hur systemet fungerar.